vineri, 24 februarie 2012

PUNCT OCHIT, PUNCT LOVIT !: Nu vreau sa fiu gropar

NU VREAU SA FIU GROPAR 
Nu vreau sa fiu groparul unui neam 
Nu vreau sa fiu călăul unei ţări
Nu vreau să stau şi să privesc pe geam 
Cum suntem spulberaţi în patru zări.

Nu vreau sa tac, s-aştept şi să înghit 
Vânzări batjocoriri şi nesimţire
Nu vreau să mai ascult  stereotip
Poveşti despre promisa fericire.

M-am săturat să tac şi să privesc 
Călcâiul ce striveşte un gândac 
Am glas să ţip şi să mă răzvrătesc 
Am glas ca să vorbesc şi nu să tac.

Nu vreau să mă complic din plictiseală 
Dar nici să fiu complice unor hoţi 
Tăcerea ce ucide ca o boală
Ne face hoţi şi criminali pe toţi.

Nu vreau să lâncezesc o viaţă iar 
Să mă cuprindă lenea  ca o moarte 
Dacă va trebui să mor, atunci măcar 
Să mor strigându-mi dorul de dreptate.

Nu vreau să tac, nu vreau să stau şi nici 
Să mai aştept umil cu mâna-ntinsă 
Să vină vreun „0 seven agarici”
S-aprindă iar o candelă nestinsă.

M-am săturat să strâng şi să tot tac  
Nevoile, şi grijile şi dorul
Să fierb ca ciorba-n oală sub capac 
La foc arzând cu încetinitorul.

Nu vreau, nu pot să mai suport 
Atâta delăsare criminală 
A celor ce vor tot, fără efort.
Nu vreau să mai bolborosesc în oală.

Nu vreau să fiu părtaş  al celor care 
Îmi vând pământul şi mă vând pe mine 
De astăzi mă ridic iar în picioare 
Nu vreau să mai accept mersul pe vine.

Priviţi-mă, la cât  arăt de mic, 
Eu mă aşez cu mult deasupra voastră 
Căci eu de astăzi, iată, mă ridic 
Şi nu mai stau pasiv lângă fereastră.

Căci nu mai vreau şi n-am să mai accept 
Să fiu călău, secure şi gropar
Cât îmi va bate inima în piept
Voi fi copac semeţ, protestatar.

2 comentarii: